اینجا همه چی در همه
تکنولوژی
 
 

 Photo Lab PRO – افکت‌های زیبا برای عکس‌های شما

نرم‌افزار Photo Lab PRO در نوع خود بی‌نظیر است. قابلیت‌های تقریبا بی‌نهایت و متناسب با هر سلیقه‌ای را ارائه می‌کند. مجموعه افکت‌هایی که می‌توانید به عکس خود بدهید در دسته‌های گوناگون طبقه‌بندی شده‌اند که در هر دسته طیف وسیعی از افکت‌ها وجود دارند. همچنین در زبانه‌های این برنامه، افکت‌هایی پرطرفدار هم قابل دسترسی هستند؛ ضمن این‌که افکت‌های مورد علاقه‌ی شما هم می‌توانند برای دسترسی سریع‌تر در منوی Favorites نمایش داده شوند.
این نرم‌افزار همچنین در صورت وارد شدن به فیس‌بوک، با بررسی پروفایل‌تان یک مجموعه افکت مناسب در قسمت Facebook test اضافه می‌کند. Photo Lab به شما این امکان را نیز می‌دهد که افکت‌ها را برای عکس‌های گرفته شده موجود در حافظه‌ی خود اعمال کنید یا این که ابتدا افکت را انتخاب کرده و سپس عکس خود را بگیرید و با افکت و زمینه و قاب مورد نظرتان ذخیره کنید.
با کمک این نرم‌افزار بهترین افکت‌ها را برای عکس‌های خود انتخاب کنید و از آنها لذت ببرید. افکت‌های Photo Lab PRO بسیار جذاب و خلاقانه هستند و می‌توانند زیبایی عکس‌ها شما را دو چندان کنند.

دانلود نسخه اندروید:tinyurl.com/PhotoLab-183

دانلود نسخه آی‌او‌اس: tinyurl.com/PhotoLab-ios

 

 Textra – رقیبی برای تلگرام

Textra یک نرم‌افزار پیام‌رسان بسیار کاربردی برای اندروید است. این نرم‌افزار، طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد که با کمک آن‌ها می‌توانید پیام‌های خود را شخصی‌سازی کنید. لازم به ذکر است که این تنظیمات متعدد، شما را سر در گم نخواهند کرد و می‌توانید بدون تغییر حتی یک گزینه، بهترین استفاده را از این اپلیکیشن داشته باشید.
Textra محیطی جدید را به شما ارائه می‌دهد و گزینه‌ی کاربردی Mark All as Read را در صفحه‌ی اصلی گنجانده است که برای پیامک‌های تبلیغاتی بسیار مناسب است. همچنین گزینه‌ی Blacklist نیز در Textra تعبیه شده که یک ابزار مفید برای رهایی از پیامک‌های تبلیغاتی است.
این اپلیکیشن گزینه‌های زیادی برای تغییر تم و ظاهر دارد و حتی گزینه‌ای به نام Send Delay در آن به کار رفته که با کمک آن می‌توانید چنانچه چند ثانیه بعد از ارسال پیامی از فرستادن آن پشیمان شدید، ارسال را لغو کنید. این‌ها همه فقط بخش کوچک و البته پر کاربردتر نرم‌افزار بود و یافتن بقیه‌ی قابلیت‌های آن را بر عهده‌ی خودتان می‌گذاریم.

دانلود نسخه اندروید:tinyurl.com/Textra-183

دانلود نسخه آی‌او‌اس: tinyurl.com/Textra-ios

 

ادامه مطالب را مطالعه نمایید

 



ادامه مطلب ...


اگر میخواهید زبان برنامه نویسی جدید یاد بگیرید، جای درستی آمده اید. با گذشت زمان و نیاز به عملکرد بهتر برنامه ها، زبان های برنامه نویسی جدید مثل Swift و Go مورد توجه قرار گرفته اند. پس سلاح جدید خود را انتخاب کنید و یکی از این زبانهای برنامه نویسی را یاد بگیرید.

با اینکه زبانهایی مثل HTML، Java، JavaScript، C++ به عنوان ستون فقرات و محور توسعه IT امروز هستند و نیازی به همه زبانهای جدید برنامه نویسی که همه روزه ساخته می شوند نیست. بعضی از آنها مثل TrumpScript حتی عجیب هم هستند. بعضی از آنها هم “خوشحال” هستند مثل Emojicode.

در سالهای اخیر، بسیاری از زبانهای مهم به وجود آمده اند و به علت سادگی و کاربرپسند بودن، اثراتی روی دنیای فناوری گذاشته اند و بخاطر سادگی و کاربرپسند بودن، از برخی از زبانهای شناخته شده و مرسوم، پیشی گرفته اند.

گاهی ما لیست هایی از محبوب ترین زبانها را منتشر میکنیم. هرچند، جدا از تسلط بر یک زبان برنامه نویسی محبوب، برنامه نویسان نیاز دارند مهارت های جدیدی بیاموزند تا دانش آنها بروز باقی بماند.

پس در این مقاله، میخواهیم درباره برخی از زبانهای برنامه نویسی جدیدی که ممکن است به نظر شما جالب باشد، صحبت کنیم. این زبانها به سرعت در جداول ارزیابی محبوبیت در حال رشد هستند و بررسی ها و نظرات تاثیرگذار و مثبتی درباره آنها وجود دارد.

در ادامه، نگاهی به زبانهای جدید برنامه نویسی می اندازیم که در سال ۲۰۱۶ نیاز دارید یاد بگیرید:



ادامه مطلب ...


طی سال های گذشته ، ناسا خوب فهمیده که ارسال فضانورد به فضا یا سیارات دیگر با محیط سخت و نامطلوبی که دارند بسیار خطرناک و البته پرهزینه است.به همین جهت مدت زیادی است که این سازمان فضایی در حال تحقیق و توسعه انواع ربات هاست تا بتوانند جای انسان را در ماموریت های خطرناک فضایی بگیرند.به تازگی ناسا دو ربات انسان‌نمای آزمایشی را به مدرسه فرستاده است!

در واقع این آژانس فضایی دو ربات R5 Valkyrie را به گروه‌های دانشگاهی در MIT و دانشگاه شمال شرقی برای تحقیقات و توسعه‌ی پیشرفته از فضانوردان رباتیک ارسال کرده است.

ناسا این دو دانشگاه را از رقابت میان گروه‌های دانشگاهی شرکت کننده در رقابت‌های رباتیک ۲۰۱۵ دارپا (DRC) انتخاب کرده است. هر کدام از این دو گروه یک ربات R5 را دریافت نمودند.

ربات انسان‌نمای R5 با ارتفاع ۱.۹ سانتیمتر و وزن ۱۲۵ کیلوگرم، یک ربات شگفت‌انگیز است که توسط مرکز فضایی جانسن ناسا و دانشگاه‌ تگزاس و Texas A&M ساخته شده است. این ربات دارای بسته‌ی قدرت داخلی، یک مجموعه سنسور و دوربین، و اندام جداشدنی است. این ربات درواقع برای حوادث زمینی طراحی شده و در رقابت‌های رباتیک دارپا ۲۰۱۳ نیز حضور داشت که البته نتایج ضعیف‌تر از حد انتظار را از خود نشان داده و در انتهای رده‌بندی قرار گرفت. اکنون این ربات به میدان بازگشته تا هدف نهایی کمک به توسعه‌ی ربات‌های فضانورد را به مرحله‌ی عمل برساند.

علاوه بر ربات‌ها، هر گروه سالانه و به مدت دو سال ۲۵۰ هزار دلار بودجه را از هیئت ماموریت‌های تکنولوژیکی فضایی (STMD) دریافت می‌نمایند تا به روند تحقیق و توسعه‌ی آنها سرعت داده شود. علاوه بر این، گروه‌ها از حمایت فنی مجازی و واقعی ناسا نیز برخوردارند.

این ربات‌ها بخشی از چالش رباتیک فضایی آینده‌ی ناسا خواهند بود. این چالش‌ها که شامل رقابت‌های مجازی برای شبیه‌سازهای رباتیک و رقابت‌های فیزیکی برای دو ربات ارتقایافته‌ی R5 هستند، با هدف ایجاد نرم‌افزار بهتر برای تولید ربات‌های فضایی انسان‌نمای بهتر اجرا خواهند شد.

منبع:gadgetnews.ir



 

در این مطلب می خواهیم در باره ی راه های حل مشکلات متوقف شدن ناگهانی برنامه ها در اندروید صحبت کنیم.

تابه حال چند بار هنگام کار با گوشی اندرویدی خود در هنگام استفاده از برنامه ها و باز ی ها پیام توقف ناگهانی یا Force close را دریافت کردید!!!؟برای حل مشکل خود با مای تک همرا باشید.

ما برای شما راه حل ها را به چهار دسته تقسیم کرده ایم:

1.:قسمتی از فضای برنامه ها و بازی ها را پاک کنید:

در این روش ابتدا باید به بخش تنظیمات در گوشی اندرویدی خود بروید سپس در این بخش به دنبال بخش Application Manager بروید (نام این بخش با توجه به نوع دستگاه شما می تواند متفاوت باشد).بعد از آن به سربرگ All بروید.

حال در لیست برنامه های پیش روی شما برنامه ای که از آن پیغام خطا در یافت نموده اید را انتخاب کنید ،بعد از انتخاب برنامه ی مورد نظر ،صفحه ای که در آن مشخصات و تنظیمات برنامه قرار دارد می شوید.در این صفحه شما با انتخاب گزینه ی Clear Cache و Clear Data اطلاعات برنامه را پاک کنید.

در اینجا توصیه می شود که در ابتدا اقدام به پاک کردن حافظه Cache کرده و در صورت حل نشدن مشکل شما اقدام به حذف حافظه دیتاData کنید.لازم به ذکر است که بازدن Clear Data فقط تغییرات اعمال شده در برنامه است و نه محتوای اصلی برنامه .برای مثال اگر ما این کار را روی برنامه Gallery انجام دهیم ،عکس های شما پاک نخواهد شد وفقط تنظیمات و تغییراتی که شما در برنامه ایجاد کردید یا افزونه هایی که برای آن نصب کردید تغییر ایجاد خواهد شد.

پاک کردن Cache برنامه باعث پاک شدن مقداری از اطلاعات برنامه ی مورد نظر شما شده ،اطلاعاتی که باعث می شد برنامه ی شما سریع تر اجرا شود.در این نوع پاک کردن اطلاعات احتمال رفع خطا نسبتا زیاد است..

2.Uninstall کردن برنامه ها و بازی ها:

راه دیگر این است که بازی و برنامه ای که پیغام خطا داده است(به جز برنامه های سیستمی) را Uninstall یا لغو نصب کنیم و دوباره آن را نصب کنیم.

3.ریست نرم افزاری(Soft Reset) :

با ریست نرم افزاری هیچ اطلاعاتی پاک نمی شود . در این روش شما باید گوشی را خاموش و دوباره آن را روشن کنید .هر فردی که دارای گوشی هوشمند می باشد ،باید گوشی خود را هر چند روز یک بار روشن بعد از گذشت چند دقیقه دوباره روشن کند.بسیار یاز مشکلات مانند مشکلات شبکه ،برنامه ها ، صدا و ایمیل و…. با انجام این کار حل می شوند.

4.ریست کارخانه ای (Factory Reset):

آخرین و بدترین کار را باید هنگامی که هیچ کدام از روش های بالا موثر و کافی نبودند انجام داد .ولی نکته ی مهم قبل از انجام این کار که باید به آن توجه کرد این است که باید از تمامی اطلاعات خود مانند برنامه ها ، مخاطبین ،پیامک ها ، ایمیل ها و…. خود بک آپ کامل بگیرید چون این اطلاعات پس از انجام این کار از گجوشی شما حذف می شوند و شما می توانید بعد از انجام ریست کارخانه ای دوباره برنامه و باززی های مورد نیاز خود را دوباره نصب کنید.

 



پنج شنبه 2 مهر 1394برچسب:NFC, :: 12:8 ::  نويسنده : ریحانه

ان اف سی یک امکان بسیار مهم است که در گوشی های هوشمند قرار دارد و روز به روز در حال اضافه شدن به کامپیوتر ها ، لپتاپ ها و اونواع گجت ها است .

ود در آینده ای نزدیک یک امر تاثیر گذار در زندگی ما خواهد بود که می تواند شامل خرید ، قفل کردن ماشین ، موتور ، ارتباط با دوستان و … شود .

تعریف NFC:

 

NFC مخفف کلمه ی Near Field Communicationیا همان ارتباط راه نزدیک است که برخلاف بلوتوث و وای فای باید درارتباط ها و کارهای نزدیک و با فاصله ی کم استفاده کرد .

باNFC می توان اطلاعات را بین تلفن هایی که دارای این قابلیت هستند به راحتی منتقل کرد .

گاهی اوقات NFC را به جای RFID که فناوری رادیویی است اشتباه می گیرند ولی RFID برد بیشتری دارد برای مثال در هنگام عبور از یک عوارضی با استفاده از این فناوری می توانید در کسری از ثانیه و بدون مکث ، عوارض را پرداخت کنید اما NFC به روز شده و نسخه ی جدید RFID است .با این تفاوت که برد NFC حدود 4 اینچ است و این محدودیت باعث شده تا از آن در کار های اختصاصی مثلا استفاده به عنوان کارت اعتباری و یا از آن به عنوان کارت امنیتی ورود به مکان های مهم است NFC قادر به برقرار کردن ارتباط دوطرفه است ولی RFID فقط می تواند یک طرفه کار کند همچنین NFC می تواند عکس ،فیلم و… به دستگاهی دیگر انقال دهد و کانکت بین وسایل است .

چه وسیله هایی د ارایNFC هستند ؟

اکثر تلفن های هوشمند جدید و بخشی از لپ تاپ های جدید دارای این فناوری هستند .چیپ های NFC در” تگ ” ها نیز جاسازی شده اند و نشان می دهد که دستگاه شما با کدام یک می تواند ارتباط برقرار کند .

در اینجا ما یک فایل پی دی اف برای شما آماده کرده ایم که لیست گوشی های داری ان اف سی در آن آمده است با کلیک بر روی آن ،می توانید لیست را مشاهده کنید .

لیست گوشیهای دارای NFCلیست گوشیهای دارای NFC

 

حتما ادامه مطلب را بخوانید

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 مرداد 1394برچسب:, :: 15:33 ::  نويسنده : ریحانه

با نسخه ی جدیدی از هر سیستم عاملی که منتشر می شود، یک سوال قدیمی برای کاربران پیش می آید: آیا نرم افزار هایی که برای این سیستم عامل طراحی نشده اند یا قدیمی هستند در آن اجرا خواهد شد؟ اگر می شود چگونه؟ مایکروسافت به تازگی نسخه ی جدیدی از سیستم عامل ویندوز را معرفی و به انتشار رسانده است و هنوز کاربران کمی از آن استفاده می کنند. برخی نیز منتظر هستند تا با اولین بروزرسانی به این نسخه کوچ کنند تا مشکلات اساسی آن برطرف شود. شرکت مایکروسافت مانور خاصی بر روی این سیستم عامل داده است و ادعا می کند که یکی از ماندگار ترین نسخه های ویندوز را منتشر کرده است.

خوشبختانه تمامی نسخه های ویندوز از قابلیت Backward Compatible پشتیبانی می کنند. این قابلیت در لغت به معنای سازگاری با گذشته می باشد و روشن است که اشاره ی آن به پشتیبانی از برنامه هاییست که در گذشته برای نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل عرضه شده اند. یک سیستم عامل ویندوز قادر است تمام برنامه هایی که بر پایه ی اصلی آن نوشته است را اجرا نماید، حالا ممکن است آن نرم افزار برای همان نسخه، یا نسخه های قدیمی تر نوشته شده باشد. برای مثال سیستم عامل Windows 7 از برنامه هایی که برای Windows Vista نوشته شده است پشتیبانی کامل دارد.

تمام برنامه هایی که بر پایه ی سیستم عامل های ویندوز ۷ و ۸ نوشته است در ویندوز ۱۰ به استثناء Windows Media Center به درستی عمل خواهد کرد. در برخی موارد دیده شده است که برنامه هایی که برای سیستم عامل ویندوز XP نوشته شده است در ویندوز ۱۰ بدون مشکل اجرا شده است.



گر از کاربران اپلیکیشن اینستاگرام در موبایل باشید با نگاهی به نسخه وب این برنامه بلافاصله متوجه امکانات بسیار کم در آن خواهید شد.در واقع نسخه وب اینستاگرام عقب افتادگی آشکاری نسبت اپلیکیشن موبایلی آن دارد.به هر حال امروز پس از گذشت ۳ سال از ارایه نسخه وب اینستاگرام ، امکان جستجو در آن فراهم شد.با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید هشتگ، لوکیشن‌ها و اکانت کاربران را جستجو کنید. تگ‌ها و لوکیشن‌ها صفحات مخصوص خود را نیز خواهند داشت، بنابراین می‌توانید مهم‌ترین و محبوب‌ترین تصاویر مرتبط با هر موضوع را مشاهده کنید.این تغییر در نسخه وب پس از ارایه سیستم جستجوی جدید و تبت Explore بازطراحی شده برای نسخه iOS و اندروید منتشر می‌شود. کاربران گوشی‌های موبایل می‌توانند به وسیله تب Explore جدید میان تگ‌ها، مکان‌ها و اتفاقات داغ اینستاگرام گشت و گذار کنند.

این قابلیت‌های پیشرفته‌تر هنوز به نسخه وب وارد نشده‌اند و احتمالا در آینده ای نزدیک نیز شاهد این اتفاق نخواهیم بود. اینستاگرام همواره اعلام کرده که نسخه وب تنها یک مکمل برای اپلیکیشن‌های موبایل اینستاگرام است؛ گفته ای که از عدم اولویت نسخه وب خبر می‌دهد.اینستاگرام مدتی قبل نیز پشتیبانی این شبکه اجتماعی از تصاویر با رزولوشن بالا را آغاز کرد.

 



سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, :: 14:19 ::  نويسنده : ریحانه

جدیدا توسط دانشمندان یک موسسه علم و تکنولوژی در آلمان جورابی ساخته شده که در آن سنسورهایی به کار گرفته شده تا پای بیماران دیابتی را از معرض زخم شدگی حفظ کند. زخم پای دیابتی ها به علت فشار بیشتر بر برخی نواحی پا صورت می گیرد که این حسگر ها مرز فشار را مشخص کرده و به بیمار هشدار می دهند .

این جوراب هوشمند که در مرحله آزمایش قرار دارد جورابی دو لایه از کتان  جاذب رطوبت و فیلم سیلیکونی ساخته شده است. دو طرف فیلم حدود 40 الکترود نصب است و ماژول الکتریکی که در انتهای جوراب وصل است با هم به کمک پای دیابتی ها می آیند.

زمانی که فشار به ناحیه‌ای از پا اعمال می‌شود، فیلم سیلیکونی موجود در آن‌ ناحیه جوراب، فشرده و نازکتر می‌شود و بنابراین، ناحیه سطحی آن افزایش می‌یابد؛ این موضوع به نوبه خود موجب افزایش ظرفیت الکتریکی و خازنی فیلم در آن ناحیه می‌شود. ماژول با نخ های رسانا که در ارتباطند، این تغییر را متوجه شده و یک هشدار ارسال می کند.پاشنه، کف، قوزک و بخش فوقانی پا  محل هایی هستند که این سنسورها به کار گرفته شده اند. نسخه اصلی این جوراب قابل شستشو خواهد بود و برای کسانی که می خواهند دویدن بدون آسیب پا هم تجربه کنند مفید خواهد بود.

 



چند سالی هست که شاهد عرضه‌ی انواع مختلفی از ساعت‌های هوشمند توسط کمپانی‌های فعال در دنیای گجت‌های موبایل هستیم و تقریباً تمامی کمپانی‌هایی که دستی در بازار موبایل دارند، اقدام به معرفی ساعت‌ها یا دستبندهای هوشمند کرده‌اند. البته به نظر می‌رسید که در این سال‌ها استقبال خوبی نسبت به این محصولات وجود ندارد و هنوز کاربرد چندان مهم و ضروری برای این ساعت‌ها پیدا نشده است. همه‌ی این مسائل ادامه داشت تا زمانی که کمپانی‌ اپل هم سخن از معرفی ساعت هوشمند خود کرد و همین مساله کافی بود تا علاقه‌مندان این برند آمریکایی نسبت به این محصولات کنجکاو شوند و استقابل خوبی از عرضه‌ی ساعت هوشمند اپل شود.

تابحال بیشترین فروش ساعت در دنیا در انحصار برند‌های سوئیسی بوده است که از سال‌های دور بر قله‌ی صنعت ساعت‌سازی قرار دارند و مسلماً معتبرترین محصولات دنیا را نیز تولید می‌کنند. اما آخرین گزارشات از فروش ساعت‌های سوئیسی در آمریکا و شرق آسیا، نشان می‌دهد که از ماه آپریل تا می، کاهش شدیدی در فروش رخ داده است و دلیل آن زمانی روشن‌تر می شود که بدانیم پیش‌فروش و عرضه‌ی ساعت هوشمند اپل از ماه آپریل آغاز شده بود. این گزارش نشان می‌دهد که پس از سال‌ها، شاید برندهای سوئیسی باید نگران پیدا شدن رقیبی جدید برای خود باشند.



یک شنبه 24 خرداد 1394برچسب:, :: 13:19 ::  نويسنده : ریحانه

طبق وب سایت معتبر Forvo.com تلفظ صحیح کلمه Android ، اَندروید [æn.drɔɪd’] هست ! در ضمن برای اون دسته از عزیزانی که میگن تلفظ بریتانیاییش آندرویده باید بگم که اینطور نیست ! آندروید رو ایرانیا از خودشون ساختن ! اگه باز هم قبول ندارید می تونید به وب سایت لغت نامه Cambridge یه سری بزنید و تلفظ صحیح کلمه رو با دو لهجه بریتانیایی و امریکایی گوش کنید 

 

 

معنی کلمه اندروید Android چیست ؟

در واقع Android یک کلمه یونانی و  متشکل از دو قسمت هستش :

Andros : به معنی انسان

 Oid : یه معنی مانند ، شبیه ، مشابه

پس Android یعنی انسان مصنوعی یا همون آدم آهنی و یا ربات انسان نما. در لغت نامه thefreedictionary.com  کلمه Android اینطور تعریف شده :

در جایگاه صفت : دارای ویژگی های انسان .

در جایگاه اسم : آدم ماشینی (یا رباتی) که از مواد بیولوژیکی ساخته شده و شباهت زیادی به انسان دارد. در ضمن کلمه Humanoid نیز هم معنی کلمه Android است.



سال گذشته گوگل Android One را با هدف گسترش موبایل های اندرویدی در میان بازار کشورهای در حال توسعه و در نتیجه دستیابی به ۵ میلیارد کاربر بعدی معرفی کرد. گوگل تمایل داشت تا بتواند با این اکوسیستم، یک اسمارت فون در اختیار افرادی بگذارد که تا کنون به دلیل گران بودن موبایل هوشمند، نتوانسته اند به سراغشان بروند.

گوگل با زادگاه ساندر پیچای، هند آغاز کرد و می خواست توسط این اکوسیستم و ارائه موبایل هایی ارزان قیمت و کارا که همه مشخصات آخرین نسخه از اندروید را نیز به همراه داشتند، به طور کلی پلتفرم اندروید را بیش از گذشته گسترش دهد.

اما بسیاری عقیده دارند که اندروید وان می آمد تا از شکل گیری یک «چین» دیگر در هند جلوگیری به عمل آورد؛ جایی که موبایل های اندرویدی محبوبیت بالایی دارند اما از سرویس های گوگل خبری نیست. از طرف دیگر گوگل با اینکار می خواست تا ضریب نفوذ فیسبوک در در جوامع در حال توسعه کاهش دهد، مکان هایی که این شبکه ی اجتماعی، به عنوان «اینترنت» شناخته می شود.  

به لطف سرمایه های عظیم گوگل و بازاریابی این شرکت، اندروید وان کار خود را با سر و صدای بسیاری آغاز کرد؛ مدتی بعد اما این پروژه با بی اعتنایی کاربران و البته شرکای سخت افزاری رو به رو شد. از طرفی برخی منابع داخلی خود گوگل نیز عنوان می کنند که گوگل هیچگاه نتوانست یک تجربه کاربری بسیار روان را در سخت افزار ارزان قیمت ارائه دهد.

 

 



ادامه مطلب ...


مانطور که می دانید ، کمپانی مایکروسافت تا کنون در ارتباط با تاریخ انتشار نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز ۱۰ تنها به ذکر کلمه ” تابستان آینده ” بسنده کرده است.همین موضوع باعث شده تا موجی از گمانه زنی ها ، شایعات و اخبار متفاوت از تاریخ انتشار این نسخه از سیستم عامل ویندوز منتشر گردد.عده ای عقیده دارند ویندوز ۱۰ تا چند هفته دیگر یعنی اوایل تابستان منتشر خواهد شد و دسته ای دیگر اواسط تابستان را زمان انتشار نسخه جدید ویندوز تعیین کرده اند.همچنین تصاویری از فروشگاه اینترنتی Newegg لو رفته که تاریخ انتشار ویندوز ۱۰ در آن نهم شهریو ماه ذکر شده است.


دو وب سایت The Verge و WZor، رسانه هایی هستند که تلویحاً یا دقیقاً به تاریخ انتشار سیستم عامل بعدی مایکروسافت اشاره کرده اند.خبرگزاری The Verge اعلام کرده است که این سیستم عامل در انتهای ماه جولای در اختیار کاربران نهایی قرار خواهد گرفت، در حالی که خبرگزاری WZor اذعان کرده است، ویندوز ۱۰ در انتهای ماه جولای در دسترس تولید کنندگان رایانه های شخصی و لپ تاپ ها قرار خواهد گرفت. بدین تریتب شرکت هایی نظیر Dell و Lenovo می توانند رایانه های خود را به سیستم عامل جدید مایکروسافت، مجهز کنند.خبرگزاری The Verge روز ۲۹ جولای را تاریخ عرضه رسمی ویندوز ۱۰ اعلام کرده است.


از سوی دیگر مدیر عامل شرکت AMD لیسا سو نیز، اشاره هایی به تاریخ انتشار سیستم عامل ویندوز ۱۰ کرده بود و عنوان کرده بود این سیستم عامل در انتهای ماه جولای عرضه خواهد شد.


حالا وبسایت خرده‌فروشی مشهور Newegg امروز به طور ناخواسته قیمت دو نسخه از ویندوز ۱۰ و زمان فروش آن را بر روی وبسایت خود قرار داده است.بر اساس اطلاعاتی که در این فروشگاه اینترنتی درج شده، ویندوز ۱۰ در روز ۳۱ آگوست (یا نهم شهریورماه) برای فروش در دسترس قرار خواهد گرفت. البته در کنار این تاریخ یک مثلث هشدار زردرنگ دیده می‌شود که به معنی امکان تغییر این تاریخ در آینده است. این خبر در تضاد با اخبار گذشته است که گفته می‌شد نسخه نهایی ویندوز ۱۰ در ماه جولای (یک ماه زودتر از آگوست) منتشر خواهد شد.



شنبه 9 خرداد 1394برچسب:, :: 13:2 ::  نويسنده : ریحانه

 

 

همانطور که می دانید، تکنولوژی کنونی در صفحه نمایش شیشه بر روی شیشه می باشد، اکنون با توجه به تجزیه و تحلیل های تازه، تحلیلگران ذکر کرده اند که در صورت مهاجرت از تکنولوژی کنونی به تکنولوژی جدید in-cell در صفحه نمایش، آیفون نسل بعد می تواند تا 0.4mm نازک تر شود. تحلیلگران چینی با توجه به شایعاتی که مبنی بر استفاده از تکنولوژی in-cell در آیفون نسل بعد مطرح شد است موفق شده اند تا به این نتیجه برسند که این تکنولوژی می تواند در حجم صرفه جویی کند، با توجه به این تکنولوژی، تنها شاهد یک لایه از شیشه در صفحه نمایش خواهیم بود و لایه دیگر که بر روی صفحه نمایش است حذف شده و این امکان را می سازد تا به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش لمس کنیم. به عبارت دیگر سنسور لایه لایه کنونی از بین رفته و فقط تبدیل به یک سنسور می شود.

اکنون ضخامت آیفون 4s چیزی حدود 9.3mm می باشد، با توجه به شایعات اخیر، در صورت استفاده از تکنولوژی Liquid Metal, باتری نازک تر و در کل مهاجرت از شیشه به فلز در بدنه آیفون نسل بعد به لطف این تکنولوژی ها می تواند به ضخامت 7.9mm برسد.

یکی دیگر از مزیت های تکنولوژی in-cell، عملکرد سریع تر آن می باشد. این می تواند یک مزیت بزرگ به حساب بیاید. همچنین می تواند در تولید مواد اولیه تا ۱۰-۲۰٪ باعث کاهش هزینه شوند که در نهایت محصول ارزان تری را تولید می کنند.



شنبه 9 خرداد 1394برچسب:, :: 12:40 ::  نويسنده : ریحانه

GIGABYTE BRIX استاندارد جدیدی از کامپیوتر دسکتاپ (کامپیوتر های رومیزی) در ابعاد کوچک است که آن را برای استفاده درکاربری‌های مختلف نظیر دستگاه های مالتی‌مدیا، HTPCها، کامپیوترهای کم‌مصرف خانگی، سازمانها و نمایشگرهای تبلیغاتی مناسب کرده است. این محصول برای هر نوع فضایی مناسب است. بریکس با دارا بودن ابعاد کوچک که به راحتی در دستان شما قرار می‌گیرد و همچنین قابلیت حمل و نقل اسان و اتصال سریع نسل کامپیوترهای رو میزی را به متحول کرده است. BRIX محصولی از گیگابایت، یک کیت کوچک و قابل حمل است که مفهوم کامپیوترهای رومیزی را در ابعاد مینیاتوری پیاده‌سازی کرده است. این محصول به قدری کوچک است که به راحتی در کف دست شما جای می‌گیرد.

از مهم‌ترین موارد استفاده از Brix می‌توان به استفاده در فضاهای سینمای خانگی، دفتر کار، سیستم‌های بانکی و مالی، سیستم‌های امنیتی CCTV، شبکه‌های گیمینگ و نمایشگرهای گسترده با کیفیت 4K اشاره کرد.

بریکس‌ها دارای کیت نصب بر روی مانیتورها هستند که با نصب این دستگاه بر مانیتور فضای اشغال شده را به صفر می‌رساند. همچنین به دلیل پشتیبانی از رزولوشن 4K تجربه بصری خارق العاده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، Brix  به دلیل استفاده از تکنولوژی Ultra Durable گیگابایت و کیفیت در ساخت، راه حل قوی و اقتصادی برای تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال، و عابر بانک‌ها محسوب می‌شوند.

بریکس با گرفتن استاندارد 4C یکی از تنها محصولات عرضه شده در این کلاس است که توانسته تمامی موارد این استاندارد را پاس کرده و موفق به دریافت این نشان شود، همچنین بریکس به دلیل در اختیار داشتن تمامی درگاه‌های خروجی، یک سیستم مولتی مدیای کامل را در اختیار کاربران می‌گذارد.

بریکس‌ها در 4 سری تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام برای کاربر خاص خود طراحی شده‌اند، کاربران روزانه، کاربران اداری، دستگاه‌های ATM، دستگاه‌های تبلیغاتی و گیم‌نت‌ها از جمله کاربرانی هستند که می‌توانند از بریکس استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است بریکس در ایران به همراه گارانتی آواژنگ عرضه می‌شود.

 



شاید شما نیز به یاد بیاورید. در بچگی یکی از بازیهای مان آن بود که یک نفر چیزی را در جایی مخفی می کرد و دیگری را با زدن ضربه و تولید صدا در پیدا کردن آن راهنمایی می کرد. هرچه قدر که فرد به مخفیگاه نزدیک تر می شد، شدت ضربه ها تند تر و هر چه بیشتر فاصله می گرفت، شدت ضربه ها کند تر بود. حالا محققین با ایده گرفتن از این بازی کودکانه طرحی را برای نابینایان ارائه کرده اند تا بتوانند اشیا اطراف خود را راحت تر شناسایی کنند.

 

تیمی از محققین دانشگاه Hebrew یک گجت پوشیدنی جدید به نام Eyemusic طراحی کرده اند که می تواند اطلاعات بینایی را به حجمی از صدای تم های موسیقی تبدیل و در اختیار افراد نابینا و کسانی که دچار اختلالات بینایی هستند، قرار دهد. این وسیله جدید یک عینک است که فرد نابینا آن را بر روی چشم خود قرار می دهد. بر روی فریم این عینک یک لنز دوربین جاسازی شده که با هدفونی در انتهای یکی از دسته های عینک در ارتباط است.

 

زمانی که فرد نابینا عینک را بر روی چشم خود می گذارد، این لنز فضای روبروی او را اسکن می کند. اسکن تصاویر از سمت چپ به راست انجام می شود. به این تصاویر اسکن شده soundscape گفته می شود. بر اساس هر صحنه اسکن شده یک قطعه موسیقی اجرا شده و صدای آن از طریق هدفون برای فرد نابینا پخش می شود.

 

هر چه که حرکت فرد به سمت نقاط موجود در منطقه اسکن بیشتر باشد، همان میزان صدای موسیقی قویتری برای او از طریق هدفون پخش می شود. در واقع سرنخ های صوتی، فرد نابینا را از طریق شدت و ضعف پخش صدا در وضعیت نزدیک و یا دور شدن به هدف های موجود در تصاویر اسکن شده، راهنمایی می کند.

 

نقش اصلی این تصاویر آن است که به زبان موزیکال ترجمه می شوند و با نشانه های شنیداری فرد نابینا را در راه یابی کمک می کنند. و البته برای هر رنگ نیز یکی از آلات موسیقی فرض می شود. برای مثال رنگ آبی صدای طبل، سبز صدای نی و .... تصویر با وضوح و کیفیت بالا در اسکن انجام شده، به معنی نزدیک شدن به شیئ مورد نظر و صدای آلات موسیقی به معنی دسترسی پیدا کردن به جسمی با رنگ خاص است. به این شکل فرد نابینا هم می تواند دوری و نزدیکی جسم را درک کند و هم اینکه یک درک موسیقیایی از رنگ های مختلف داشته و میان آنها تمایز قائل شود.

 

امید است با توسعه این طرح وسیله ای حساس تر و قابل استفاده برای نابینایان ایجاد شود تا آنها نیز قادر باشند کارهای خود را نظیر خرید و یا گردش خارج از منزل، بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهند. 

 

 



چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, :: 17:42 ::  نويسنده : ریحانه

 

اچ تی سی معمولا به عنوان سازنده باریک ترین تلفن های هوشمند در بازار شناخته نمی شود، اما با این حال بین تولیداتش تعدادی موبایل با ضخامت کمتر از ۸ میلی متر هم پیدا می شود. آخرین آنها +One E9 بود که با ابعاد ۱۵۶.۵ در ۷۶.۵ در ۷.۵۴ میلی متر باریک ترین اسمارت فون کمپانی تایوانی تا امروز محسوب می شود، اما به نظر می آید این دستگاه به زودی باید عنوان خود را واگذار کند.

در همین راستا امروز تلفن هوشمندی با نام HTC WF5w گواهی های لازم را از مرکز صدور مجوز برای تجهیزات رادیویی چین (TENAA) دریافت نموده که ضمن راه یافتن تصاویرش به اینترنت ظاهرا وزنی ۱۵۲ گرمی و ابعادی برابر ۱۵۸.۷ در ۷۹.۷ در ۷.۴۹ میلی متر دارد و به اندازه یک تار مو از +One E9 باریک تر است.

این موبایل هوشمند با نمایشگر ۵.۵ اینچی ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی از اندروید ۵.۰.۲ بهره می برد و به نظر می آید دارای ۲ اسپیکر در جلو باشد. دیگر قابلیت های سخت افزاری این دستگاه نیز شامل پردازنده ۸ هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت رم، دوربین های ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت پشتی و جلویی و همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی (قابل افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت) است.

بر اساس قابلیت TD-LTE این تلفن، مشخص است تایوانی ها آن را اختصاصا برای اپراتور China Mobile ساخته اند که البته احتمال می رود نسخه جهانی اش را هم به عنوان زیر مجموعه ای از سری Desire ارائه کنند (آن چه مشخص است WF5w نام نهایی تجاری این محصول نخواهد بود).



کاربران اندروید به زودی نیازی به حفظ کردن گذرواژه های طولانی نخواهند داشت، چرا که قرار است قابلیت احراز هویت با اثر انگشت به طور بومی به نسخه بعدی اندروید (موسوم به Android M) اضافه گردد؛ امکانی که به موجب آن کاربران پلتفرم گوگل از وارد کردن چند باره گذرواژه برای ورود به اپلیکیشن ها بی نیاز خواهند شد.

همانطور که احتمالا می دانید تا برگزاری کنفرانس I/O گوگل در تاریخ ۷ و ۸ خرداد زمان زیادی باقی نمانده و انتظار می رود قابلیت فوق هم در آن جا بطور رسمی معرفی شود.

 

پیش از این، تجربه استفاده از دستگاه های مجهز به تکنولوژی TouchID در اختیار کاربران سیستم عامل iOS قرار گرفته بود که نشان داد احراز هویت با اثر انگشت چقدر سریع تر و امن تر از روش های سنتی ورود به اپلیکیشن ها است.

تشخیص اثرانگشت نیازمند وجود حسگر مرتبط با آن در یک دستگاه است و در حال حاضر ابزارهای اندرویدی که به حسگر فوق مجهز شده باشند محدودند که از جمله آن ها تنها می توان به موارد معدودی همچون Galaxy Note 4، Galaxy S6، Galaxy S6 Edge و HTC Max اشاره کرد.

حالا انتظار می رود پس از مهیا شدن زیرساخت نرم افزاری لازم از طرف گوگل، روند فوق تغییر کند و شاهد حضور دستگاه های اندرویدی بسیار بیشتری باشیم که به امکان مورد بحث مجهز باشند.

البته پیش از این هم گوگل تلاش داشت قابلیت یاد شده را به نکسوس ۶ خود اضافه کند، اما درست کمی پیش از عرضه دستگاه و به دلیل عدم وجود تولید کننده درجه یک برای حسگر فوق، از تصمیم خود صرف نظر کرد، چرا که اپل پیشتر بهترین تولید کننده این سنسورها را خریداری کرده بود.

اما اسکنرهای اثر انگشت علاوه بر جایگزین کردن گذرواژه های آزار دهنده می توانند در سیستم های پرداخت های موبایل به خدمت گرفته شوند و اپل پی یکی از موفق ترین آنهاست و سامسونگ نیز در تلاش است تا با راه اندازی سرویس Samsung Pay همین موفقیت ها را تکرار کند.

حالا با افزوده شدن امکان مذکور به دستگاه های اندرویدی، دست تولید کنندگان دستگاه های مبتنی بر اندروید برای رقابت بازتر شده و به زودی شاهد داغ تر شدن بازار رقابت در این زمینه خواهیم بود.




همه می‌دانیم که بالاخره زمانی فرا خواهد رسید که انسان به سیاره‌های دیگر به چشم محلی برای زندگی نگاه خواهد کرد. اما ساخت‌وساز در سیاره‌های دیگر با توجه به حمل‌ونقل گران‌قیمت فضایی کار ساده‌ای نیست و دانشمندان سال‌های زیادی است که برای انتقال ابزارها و مواد مختلف به فضا تحقیقات بسیاری انجام می‌دهند. اما ناسا (NASA) این بار مسابقه‌ی جالبی را برای کار با پرینترهای سه‌بعدی برگزار کرده است و برای بهترین ایده ۵۰ هزار دلار و برای کسی که علاوه بر سازه‌ها، مواد اولیه‌ی مورد نیاز را هم طراحی کند بیش از یک میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است. پرینترهای سه‌بعدی و مواد اولیه‌ی خاص‌شان علاوه بر حل مشکل حمل‌ونقل فضایی، وابستگی کسانی را که در سفرهای فضایی هستند به زمین کم‌تر می‌کند. به این ترتیب نه تنها فضانوردان سبک‌تر از همیشه سفر خواهند کرد بلکه برای تعمیر یا توسعه‌‌ی سازه‌ها و ابزارهای‌شان نیازی به کمک زمین نخواهند داشت.

 



شنبه 2 خرداد 1394برچسب:, :: 13:38 ::  نويسنده : ریحانه

مایکروسافت از همان روزهای اول معرفی ویندوز۱۰ نشان داد که به یک سیستم هماهنگ برای تمام سخت‌افزارهای‌اش فکر می‌کند و قرار است تمام فعالیت‌های‌اش با کمک آخرین نسخه‌ی ویندوز با هم ترکیب شوند. در آینده‌ای نزدیک دیگر مرزی برای محصولات مایکروسافت وجود نخواهد داشت و کافی است به ویندوز۱۰ دسترسی داشته باشید تا به برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی بر روی سخت‌افزارهای‌تان که به لطف مایکروسافت با یکدیگر هماهنگ شده‌اند هم دسترسی داشته باشید. مدتی پیش مایکروسافت از برنامه‌های‌اش برای استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان بر روی ویندوز۱۰ رونمایی کرد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا اگر صاحب کنسول مایکروسافت هستید بتوانید بازی‌های‌اش را بر روی سخت‌افزاری که به ویندوز۱۰ مجهز شده است استریم کنید. حالا امروز آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در توییتی گفته است که قرار است ویندوز۱۰ بعد از تابستان به ایکس‌باکس وان بیاید. با این وجود فیل اسپنسر در مورد امکاناتی که قرار است همراه با این ویژگی نصیب کاربران شود توضیحی نداده است. اما به نظر می‌رسد مایکروسافت در نمایشگاه E3 که در پایان همین ماه برگزار خواهد شد برنامه‌های ویژه‌ای برای کنسول‌اش خواهد داشت.

 



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ


*به وبلاگ من خوش آمدید * *******************
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اینجا همه چی در همه و آدرس reyhan96.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 13908
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1